Karpathos

woensdag, juli 14, 2004

De Interessante

Achter ons, onder dezelfde boom als Anna, ligt een stel toeristen. Hij is interessant, heeft een zwart bos haar, ongeveer veertig jaar oud, grote bril en een petje op.

Het is moeilijk te omschrijven waarom hij mijn interesse heeft. Hij draagt geen zwembroek, maar een zwart sportbroekje. Als hij klaar is met zwemmen hangt hij zijn zwembroek te drogen onder in de boom van Anna.

De Interessante heeft een zwart ringbaardje. Zijn bril hangt aan een touwtje op zijn buik. Hij zit op een handdoekje onder de boom te lezen. Waar anderen een boek lezen, heeft hij een opinieblad op zijn schoot liggen. Aandachtig lezend plukt hij aan zijn ringbaardje.

De Interessante heeft een saaie vrouw. Bikini met bovenstukje, 10 jaar geleden aangeschaft. Als De Interessante eerlijk was geweest, had hij gezegd dat het een saaie bikini is, maar dat soort oordelen geeft hij al jaren niet meer. Het vrouwtje heeft daarom ook een saaie bril waarmee ze een saai boek leest.

De Interessante gaat een stukje zwemmen, zijn saaie vrouwtje smeert zich nog een keer in en wij gaan een hapje eten. Hiep hiep hoera, ik was toch even bang dat ik het middageten zou moeten missen.

1 Reacties:

  • Heel herkenbaar, je verhalen en ze lezen lekker weg! Grappig, ik heb ook altijd een schrift(je) mee en noteer van alles en nogwat als ik op Karpathos ben. Bijnamen verzinnen voor de betrokkenen vindt ik het leukste van de anecdotes. Wanneer ik die van jouw lees, voel ik de zon weer heel even mijn blote huid kussen, de meltemi met mijn haar spelen en de "eigen aardigheden" van de mensen met mijn gedachten wegrennen! En héél even een steekje van heimwee naar het eiland dat onder mijn huid is gekropen, en inmiddels zijn intrek in mijn hart heeft genomen! Heerlijk! Geniet, Greotjuz, eM.

    By Anonymous Anoniem, at 14 juli 2004 om 18:51  

Een reactie posten

<< Home