Karpathos

woensdag, augustus 11, 2004

Van Romantica naar Embassy

We hebben een week bijgeboekt, maar konden niet in Romantica blijven. Sinds vanochtend zitten we in Embassy.
- “Wat we willen”, vraagt de eigenaar (Embassy is van de zus van de eigenaar van Romantica).
- “Een kamer op de begane grond of een kamer met sea sight” vraagt hij.
Ik kies voor sea sight, maar twijfel, want er zijn ook kamers met het balkon op het zuiden, wel sea sight, maar misschien door de hitte een onbruikbaar balkon (later blijkt dat dit onjuist is, Hotze). De eigenaar ziet mijn twijfel.
- “Als ik sea sight zeg, heeft het ook sea sight”, zegt hij.
Ik durf niet ook nog eens te beginnen over het balkon. We kiezen voor de optie met sea sight.

Nu nog het volgende probleem: hoe komt onze bagage van Romantica naar Embassy? Thuis dacht Inge dat we dat kleine stukje wel zouden kunnen wandelen. Maar daar hoor ik al een paar dagen niks meer over.

- “We hebben nog één probleem, hoe we onze koffers naar Embassy verplaatsen”, zeg ik in gebroken Engels. Ik leg uit dat ik gisteren met Elly van Sudtours heb overlegd, maar dat zij niet iets kon bedenken. De eigenaar biedt aan om ons even met de auto te brengen. Eenmaal in de auto komt hij op Elly van Sudtours terug.
- “Het is vandaag ook een erg drukke dag, dan valt het niet mee om iets te bedenken”, zegt hij. Hij zegt het met een glimlach. Deze onderkoelde humor spreekt me wel aan.

Vanochtend weer met een werkdroom wakker geworden. Net als eergisteren. Het was deprimerend. Eindeloze vergaderingen en overleggen, met en zonder de klant, die ons vraagt waar de resultaten blijven.
- "Zijn er dan wel resultaten?", vraagt mijn baas me dreigend.
- "Natuurlijk", zeg ik zonder concreet te worden, want ik weet wel beter.

Inge heeft mijn verhaaltje net gelezen.
- "En jij zegt er wat van dat ik met mijn werk bezig ben", roept ze verontwaardigd.
- "Ga toch een puzzeltje doen", en als finale klap deelt ze nog uit
- "Als het zo blijft hoef ik je verhaaltjes niet meer te lezen".
Mijn timing is slecht, het eindigt met een verhaal over het werk. Ja, ja, het leven van een schrijver gaat ook niet altijd over rozen.

(Foto Riet de la Mar, Artisjok)